در حال بارگذاری ....

عرشه فولادی در راه سازی

عرشه فولادی در راهسازی

امروزه با استفاده از تکنولوژی سرعت کارها بالارفته و از عرشه فولادی در راهسازی بجای مصالح سنتی استفاده بیشتری میگردد. در قدیم برای ساخت پل های ترافیکی تیرهای طولی پل نصب می شد سپس از دال هایی که از قبل در محیط کارگاه یا کارخانه ساخته می شد و به پریدال (predallen) معروف بود برای پر کردن فاصله بین دو تیر استفاده می شد که بعد از نصب آنها عملیات آرماتور بندی و بتن ریزی انجام می شد که مستلزم صرف وقت و هزینه زیاد جهت ساخت و نصب می شد اما امروزه بلافاصله بعد از نصب تیرها فواصل بین آنها به دقت اندازه گیری شده و ورق های عرشه فولادی در راه سازی با اندازه های مورد نیاز سفارش داده میشود و بین دو تیر قرار گرفته و توسط پرچ یا جوش محکم میگردند. این ورق های گالوانیزه به عنوان قالب ماندگار زیر آرماتور و بتن قرار میگیرد که هم از نظر هزینه و هم زمان بسیار بصرفه بوده و موجب پیشرفت بیشتر پروژه های عمرانی میگردد. تجربه در انجام این کار بسیار مهم بوده بطوریکه گروه هایی که تجربه اجرای پل نداشته باشند در برخی موارد تا 3 برابر زمان بیشتری جهت اجرا صرف میکنند. عملیات آرماتور بندی و بتن ریزی روی پل ها مشابه اجرای سقف عرشه فولادی پروژه های ساختمانی میباشد فقط از نظر سایز و اندازه متفاوت بوده ولی از نظر اجرای برشگیر در برخی از پل ها با توجه به طراحی پل از ناودانی بجای گلمیخ استفاده میگردد که قبل از اجرای ورق عرشه فولادی به تیر های فلزی جوش شده اند و باید از نظر فاصله آزاد نشیمن عرشه فولادی روی تیر کنترل گردند و حتما در آکس تیرها نصب شوند.

تجربیات گروه ساختمانی آریانپور در راهسازی

گروه ساختمانی آریانپور با اجرای پلهای زیادی از جمله پل های بزگراه همت ، پل های بزگراه امام علی و … تجربه کافی در اجرای عرشه پل ها را داشته و با اکیپی مجرب آماده خدمت رسانی به کارفرمایان محترم میباشد.